loading...

مقالات

بازدید : 7
پنجشنبه 27 بهمن 1401 زمان : 14:43

در ابتدا مصالح ساختمانی (سیمان، ماسه، پوکه و ... ) را با نسبت های مشخصی مخلوط می کنند. انتخاب نوع مواد (تیپ) و مقدار ان به نظر کارشناس بستگی دارد. سپس این ترکیب داخل سینی ریخته می شود. در مرحله بعد، با کمک شن کش مواد را درون قالب می ریزند. این کار ادامه پیدا می کند تا همه حفرات خالی پر شوند. اکنون نوبت ویبره کردن مواد است. با روشن کردن ویبره دستگاه، حالت لرزش ایجاد می شود.

این ویژگی موجب پر شدن خلل و فرج ترکیب می گردد. عملیات پرس، چندین بار انجام می شود. در ادامه بلوک را با استفاده از سمباده، تراش می دهند. در نهایت، بلوک ها را خارج می کنند و روی زمین قرار می دهند تا خشک شوند.
دستگاه بلوک زن دستی ( تخم گذار )
ساده ترین نوع بلوک زن است که دارای قالب های دو تایی، سه تایی و چهارتایی می باشد. تعداد متفاوت قالب ها باعث شده تا سرعت تولید بلوک متفاوت باشد. علت نامگذاری این دستگاه، شباهت آن به خزندگان تخم گذار می باشد. پس از اینکه دستگاه، یک ردیف بلوک سیمانی تولید کرد، به سمت جلو حرکت می کند. سپس ردیف بعدی بلوک را تولید می کند. این دستگاه می تواند 700-200 عدد بلوک را در 8 ساعت تولید کند. در بلوک زن دستی (تخم گذار)، امکان افزایش ظرفیت تولید وجود دارد. با استفاده از اپراتورهای حرفه ای و تعویض به موقع بلوک ها می توان این کار را انجام داد. ضخامت بلوک هایی که توسط این دستگاه تولید می شوند، به اندازه ی 2 میل می باشد. اگر این مقدار کم یا زیاد شود، مشکلاتی به وجود می آید. کم شدن ضخامت بلوک موجب متلاشی شدن آن می شود. در صورتی که ضخامت بلوک بیش از 2 میل باشد، به مصالح بیشتری نیاز است. این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.
دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک
این دستگاه برای تولید بلوک های سقفی و دیواری با شکل های مختلف به کار می رود. فرایند ساخت بلوک در دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک با سرعت و دقت بیشتری صورت می گیرد. بلوک هایی که به این وسیله تولید می شوند، کف صاف و یکنواختی دارند. ویبره قالب به صورت برقی و پرس آن هیدرولیکی می باشد. انواع قالب های 4، 5 و یا 6 تایی را می توان روی این دستگاه نصب کرد. با این کار، ظرفیت تولید بلوک در هر شیفت کاری افزایش می یابد و به 3000-2500 بلوک می رسد. نحوه کار دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک مانند دستگاه تخم گذار می باشد با این تفاوت که بلوک های تولید شده توسط این دستگاه، ابعاد دقیق تری دارند. در دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک بعد از اینکه بلوک ها ساخته شدند، روی پالت های چوبی مخصوصی قرار می گیرند. بلوک ها با حرکت نوار نقاله زیر دستگاه، به سمت فضای عمل آوری هدایت می شوند. پس از اینکه بلوک ها تحت فرایند عمل اوری قرار گرفتند و خشک شدند، به انبار منتقل می شوند. فناوری های زیادی در این دستگاه ها به کار می روند. این امر موجب می شود تا سرمایه گذاری های زیادی بر روی دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک صورت گیرد.
دستگاه بلوک زن اتوماتیک
دستگاه بلوک زن اتوماتیک را با نام دستگاه بلوک زن ثابت هم می شناسند. کلیه مراحل ساخت بلوک، توسط دستگاه انجام می شود و افراد دخالتی در آن ندارند. اپراتور فقط بر نحوه ی عملکرد دستگاه نظارت دارد. وظیفه ی او بررسی مشکلات احتمالی دستگاه بود. با استفاده از دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک می توان آجر، سنگ فرش، سنگ مرمر و بلوک هایی با اندازه های مختلف تولید کرد. فناوری به کار رفته در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها، پیشرفته تر است. قدرت موتور باعث حرکت دستگاه می شود. دو مدل از بلوک زن اتوماتیک وجود دارند که شامل مدل معمولی و 12 قالبه می شوند. بلوک هایی که توسط دستگاه بلوک زن ساخته می شوند، روی پالت های چوبی قرار می گیرند و سپس برای خشک شدن به یک محل مناسب انتقال داده می شوند.
قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک
دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک می تواند انواع بلوک سقفی، دیواری و تزئینی را تولید کند. برای استفاده از این دستگاه به اپراتور تخصصی نیاز نیست. از ویژگی های خاص این دستگاه می توان به کنترل سریع و آسان، بدنه مقاوم، تکنولوژی پیشرفته، الکتروموتور قدرتمند و قابلیت تعویض قالب اشاره کرد. ساخت بلوک در این دستگاه بدون دخالت افراد صورت می گیرد.

مقاومت شاسی دستگاه بلوک زن تمام اتوماتیک بالاست. تابلو برق سه فاز دستگاه موجب حرکت آن می شود. قسمت باکت بلوک زن سیلودار، محلی است که مصالح مصرفی در آن قرار می گیرند. در این دستگاه، از دو سیستم پرسی و چکشی برای پرس قالب استفاده می شود.

قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک نسبت به دستگاه های بلوک زنی معمولی گران تر است. این دستگاه در انواع 6 قالبه، 8 قالبه، 11 قالبه، سیلودار 12 قالبه، سیلودار 22 قالبه و ... وجود دارد.

هر چقدر تعداد این قالب ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک گران تر است. برخی از این دستگاه ها، سیلو دارند. این ویژگی بر روی قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک موثر است. هر چقدر تعداد این قالب ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک گران تر است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 168
  • بازدید کلی : 365
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه