loading...

مقالات

بازدید : 5
دوشنبه 12 تير 1402 زمان : 17:57

قبل از آوردن یک توله سگ به خانه ما نیاز داریم یک سری تجهیزات و لوازم ضروری را تهیه کنیم. در زیر، وسایل اولیه مورد نیاز توله سگ ها آورده شده که اطمینان حاصل کنیم عضو جدید خانواده احساس راحتی و آرامش دارد.

سگ گلدن رتریور یکی از پر طرفدارترین سگ های جهان است. یک سگِ قدرتمند و فعال که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می کند. این سگِ شکاریِ زیبا، اعتماد به نفس بالا و شخصیتی مشتاق دارد.
فروش سگ گلدن رتریور سفید در تهران ، سگ گلدن رتریور با نام سگ طلایی در جهان شناخته می شود. البته منظور این نیست که این سگ فقط به رنگ طلایی وجود دارد. چرا که سگ گلدن رتریور به رنگ های دیگری مانند سفید، سیاه، قهوه ای و حتی قرمز وجود دارد.

فروش سگ گلدن رتریور در تهران ، یکی از بارزترین ویژگی های سگ گلدن رتریور، تعادل و راه رفتن آن است. شما از روی ظاهر سگ می توانید به این ویژگی پی ببرید. سگ های گلدن رتریور علاوه بر محیط زندگی در شکار و کارهای میدانی، راهنمایی نابینایان و افراد مسن، رویدادهای رقابتی، عملیات امداد و نجات بسیار سرآمد هستند. اندازه ی این سگ متوسط است و یک پوشش طلایی متراکم بر روی بدن آن وجود دارد. به همین علت با نام گلدن شناخته می شود. از مهم ترین مشخصات سگ گلدن رتریور می توان به سرِ بزرگ، چشمان باهوش، گوش های کوتاه و پوزه ی مستقیم آن اشاره کرد. این سگ برای راه رفتن از قدم های یکنواخت اما قدرتمند استفاده می کند. تاریخ نشان می دهد که در سال 1835 در اسکاتلند از این نژاد سگ نگهداری می شد. سگ های گلدن رتریور، سگ های قابل اعتمادی برای خانواده هستند. این سگ های بازیگوش عاشق دویدن و بازی در فضای باز می باشند.

فروش سگ گلدن رتریور سفید در تهران ، سگ گلدن رتریور با نام سگ طلایی در جهان شناخته می شود. البته منظور این نیست که این سگ فقط به رنگ طلایی وجود دارد. چرا که سگ گلدن رتریور به رنگ های دیگری مانند سفید، سیاه، قهوه ای و حتی قرمز وجود دارد. البته رنگ های سفید و قرمز این نژاد بسیار کمیاب هستند. به همین علت برخی از کشورها این نژادها را به عنوان یک نژاد خاص معرفی می کنند و از این راه سود خوبی به دست می آورند. در واقع باید گفت که سگ های گلدن رتریور سفید و قرمز تفاوت چندانی با سگ های طلایی ندارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سگ گلدن رتریور سفید، خالص نیست یعنی واقعا سفید نیست. این سگ به رنگِ کرم خیلی خیلی روشن است که به آن سفید می گویند.

فروش سگ گلدن رتریور طلایی در تهران ، هنگام نگهداری از سگ گلدن رتریور طلایی باید به نکات مراقبتی توجه کنید. عدم رعایت این نکات عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. برای مثال باید گوش های سگ خود را زود به زود با یک دستمال خیس تمیز کنید. نباید برای این کار از گوش پاک کن استفاده کنید. علاوه بر این باید به سلامت دندان ها و لثه های حیوان توجه نمایید. دقت داشته باشید که اگر مواد غذایی در لابلای دندان های سگ شما باقی بمانند، پوسیده می شوند و بوی بدی ایجاد می کنند. ناخن های سگ گلدن رتریور طلایی خود را به صورت منظم کوتاه کنید و موهای سگ را برس بزنید. هنگامی این کار را انجام دهید که موهای سگ، کاملا خشک باشند. از دیگر نکات مربوط به سگ گلدن رتریور طلایی می توان به تغذیه سگ اشاره کرد. غذای سگ شما باید حاوی تمام مواد مغذی باشد. برای این منظور می توانید از یک دامپزشک کمک بگیرید. همواره وزن سگ خود را تحت نظر بگیرید تا دچار اضافه وزن نشود. خوراکی های تشویقی، تاثیر بسزایی در آموزش سگ دارند اما زیاده روی در مصرف آنها باعث چاقی سگ می شود.
توله سگ گلدن رتریور در تهران ، به یک تغذیه مناسب نیاز دارد. نوع غذا و مقدارِ آن مسئله ی مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر غذای مناسبی به توله سگ خود بدهید، سلامتی آن را در بزرگسالی تضمین می کنید. یعنی یک غذای مغذی می تواند بدن سگ را سالم نگه دارد و از آن در برابر بیماری ها محافظت کند. معمولا توله سگ تا 8- 6 ماهگی از شیر مادر خود تغذیه می نماید. حتما می دانید که شیر مادر بهترین غذا برای توله سگ ها است و باعث تقویت بدن آن ها می شود. توله سگ ها برای استخوان سازی نیاز به کلسیم دارند. آنها این کلسیم را از طریق شیر مادر خود به دست می آورند. بنابراین بهتر است تا اجازه دهید توله سگ شما به اندازه ی کافی از شیر مادر خود تغذیه کند. اگر توله را از مادر جدا کرده اید برای تغذیه آن می توانید از شیرهای خشک مخصوص توله سگ استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که نباید از سایر شیرهای خشک یا شیر گاو استفاده کنید. از 2 ماهگی به بعد می توانید در کنار شیر، غذاهای کمکی هم بدهید. البته مقدار غذای کمکی باید کمتر از مقدار شیر باشد. زمانی که توله سگ به 8-6 ماهگی رسید، دیگر به شیر مادر یا شیر خشک نیاز ندارد و می تواند از غذاهای مناسب برای سگ گلدن رتریور استفاده کند.
در هنگام سفارش جعبه تخت خواب برای سگتان سایز بزرگتر تهیه نمایید تا سگتان به راحتی بتواند در آن بخوابد یا بعد از بزرگ شدن بتواند به راحتی در آن بایستد. مطمئن شوید که توری صفحات محافظ به اندازه ای بزرگ نباشد که دهان سگ داخل آن گیر کند. یک رختخواب داخل جعبه گذاشته و چند اسباب بازی را در انتهای جعبه قرار دهید تا سگتان داخل جعبه رفته و با اسباب بازی ها بازی کند.

در صورتی که سگتان در مکانی دیگر خوابید، او را به آرامی به رختخواب داخل جعبه منتقل کنید.

شما کم کم می توانید زمان ماندن توله سگ در داخل جعبه را طولانی تر کنید و در ابتدا این در حالی است که شما کنار او در داخل اتاق حضور دارید.

مطمئن شوید که سگتان به تازگی آب و غذا خورده و دستشویی رفته است و سپس داخل جعبه هدایتش کنید و در طول روز بیش از چند ساعت سگتان را در داخل جعبه اش رها نکنید.

هیچگاه از جعبه به عنوان محدوده تنبیه و جریمه استفاده نکنید زیرا توله سگتان از این کار متنفر است. همیشه قبل از قرار دادن سگ داخل جعبه قلاده را از سگ باز کنید زیرا احتمال گیر کردن قلاده به جعبه وجود دارد.

تا زمانی که سگتان داخل جعبه احساس آرامش نمی کند در جعبه را نبندید، اما پس از عادت کردن و احساس آرامش و در هنگام خوابیدن توله سگ درب جعبه را ببندید. بعد از بیدارشدن او می توانید درب جعبه را باز کنید.

اگر سگتان داخل جعبه تختخواب کار خرابی کرد باید سریعاً آن را تمیز کنید، زیرا توله سگتان دیگر دوست ندارد که داخل جعبه باشد.

طیف گسترده ای از جعبه های تخت خواب را می توانید به صورت آنلاین تهیه نمایید.
تن پوش و لباس

بعضی از سگ ها با موهای کوتاه یا سگ هایی که تازه موهایشان را کوتاه کرده اند احساس سرما می کنند بنابراین می توانید برای او از یک بلوز یا تن پوش در هنگام پیاده روی استفاده کنید. برخی از توله سگ هایی که موهای بلندتری دارند می توانند از لباس به عنوان محافظ استفاده کنند تا تمیز بمانند و در هوای زمستانی و بارانی خیس نشوند.

بهتر است لباسی انتخاب کنید که با جثه سگتان تناسب داشته و سگتان نیز با لباس کاملا احساس راحتی داشته باشد و آن را دوست بدارد. همچنین، هیچگاه داخل خانه لباس تن توله سگتان نکنید.
قلاده

سعی کنید همواره از قلاده ای استفاده کنید که براساس نژاد، جثه و سن توله سگتان انتخاب شده است. توله سگ ها خیلی سریع رشد می کنند و این قلاده ها باید از نظر تنگی و سفتی هر روزه چک شوند. این قلاده ها نباید خیلی شل باشند که روی سر توله سگتان سر بخورند و همچنین آنقدری هم سفت نباشند که نتوان دو انگشت در زیر آن فرو کرد.

سه نوع قلاده برای سگ ها موجود است. قلاده گردنی، کتفی و کمری. استفاده از قلاده های کتفی و کمری در سگ هایی که خیلی بند قلاده را می کشند و امکان آسیب به گردن وجود دارد پیشنهاد می شود.
کمربند مراقبتی مخصوص خودرو، باکس حمل یا حفاظ خودرو

در هنگام مسافرت و حمل و نقل با ماشین یا برای سگ کمربند مراقبتی مخصوص ماشین را می بندند یا او را داخل یک باکس حمل و نقل قرار می دهند یا او را قسمت پشت ماشین که با حفاظ خودرو بسته شده است قرار می دهند. یک باکس مخصوص حمل، فضای خصوصی سگ را فراهم می کند و بدین صورت ایمنی و راحتی وی نیز تامین می شود.

در ابتدا سگتان را به مسافرت های خیلی کوتاه با ماشین عادت دهید. بهترین زمان این کار وقتی است که سگتان آنقدر خسته است که بتواند داخل ماشین خوابش ببرد. اگر توله سگ شما در ماشین حالت تهوع می گیرد سعی کنید باکس حمل او را در صندلی پشت ماشین قرار دهید زیرا این قسمت نسبت به تکان های بیش از حد ماشین در امان است.

اگر فضای کافی برای بردن یک باکس را ندارید، کمربند مراقبتی خودرو و حفاظ خودرو گزینه های مناسبی هستند تا مطمئن شوید سگتان در مکان امنی قرار گرفته است
پلاک شناسایی (تگ هویت)

براساس مقررات قانون (کنترل نظم سگ ها ۱۹۹۲) شما ملزم هستید که نام و آدرس صاحب سگ را بر روی قلاده یا یک پلاک گردنی یا تگ متصل به قلاده بنویسید. همچنین می توانید از یک میکروچیپ استفاده نمایید. انجام این کار برای مواقع گم شدن سگ ضروری است.
در کشور انگلیس، در صورت عدم داشتن تگ شناسایی سگ، صاحب او تا ۵۰۰۰ پوند جریمه خواهد شد. همچنین می توانید شماره تلفن خویش را روی تگ شناسایی بنویسید اما نیازی نیست که اسم سگتان را نیز قید نمایید.
بند قلاده

بند قلاده ای انتخاب فرمایید که برای اندازه، نژاد و وزن سگ شما مناسب باشد- نه خیلی بلند، نه خیلی کوتاه و نه خیلی سنگین. یک بند قلاده خوب هم قوی است و هم راحت. داشتن بند قلاده های زنجیری می تواند برای صاحب سگ خیلی سنگین و دردناک باشد، اما در برخی موارد که توله سگ بند قلاده را گاز می گیرد و پاره می کند می تواند استفاده شود.

بند قلاده های نایلونی بسیار قوی هستند ولی می توانند در صورت کشیدن بیش از حد سگ به دست شما آسیب وارد کنند. بندهای قلاده دستگیره دار، جمع شونده و ترمز دار بهترین گزینه هستند.

بند 5 متری نواری قلاده فلکسی مدل نئون تا 50 کیلوگرم

https://sinavet.com/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 310
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه